יום שבת, 26 בנובמבר 2011

צואה שחורה

הצבע השחור של צואה הוא סימן לתהליכים פתולוגיים במערכת העיכול. לכן הכרחי מיד להתייעץ עם רופא לבדיקה בכדי לקבוע את הסיבות לצואה שחורה.

צואה שחורה, סיבות:
הסיבה העיקרית היא דימום בתוך מערכת העיכול, בחלקים העליונים. ראוי להבחין בין  מקומות שונים של דימום אפשרי. אם תהליך המחלה קשורה עם נגעים של המעי התחתון, אז צבע הצואה יהיה בגוון אדמדם. זאת בשל העובדה כי להמוגלובין לא היה  זמן לעבור חמצון, ולכן הצבע השחור הוא רק במקרה של לוקליזציה גבוהה יותר היא המקור לדימום. ראוי לציין לא רק צבע הצואה משתנה, אלא גם המראה, ריח ועקביות דביקות בגלל מרכיבי הדם.


אם אנחנו מדברים על מחלות הגורמות לדימום זו פתולוגיה של הקיבה, המעי הדק ובכבד. עם התפתחות כיב פפטי בקיבה או כיב התריסריון, לוקליזציה של סרטן, שחמת, צואה שחורה היא קריטריון לאבחון מחלות אלו. במקור שחמת meleny להיות דליות כי פרץ להוביל להתפתחות דימום. זה עשוי להיות מלווה בפיתוח של דם והקאות.
כמו כן, להיות מודע לכך את טבע מזון ותרופות משפיעות על אופי מכתים של צואה. מזונות כגון אוכמניות, דומדמניות שחורות, מן התרופות - התרופות של ברזל, ביסמוט, להוביל את מה שמופיע צואה שחורה. סקר שנערך על תוכן בדם סמוי בצואה יכולה לזהות את הכיסא צבע לגרום.טקטיקות טיפולית בצואה שחור


צבע הצואה הוא אינדיקציה לנוכחות של מחלה קשה. היקף בצעדים מתקנת יוגדרו בהתאם לגורם המחלה הבסיסית. זהו החולה חובה יש לבצע בדיקה אנדוסקופית (fibrogastroduodenoscopy). זה לא רק לגלות את מקור הדימום (למשל, כלי מדמם), אך מיד לניתוח. בתנאים מודרניים, השימוש בטכנולוגיה כזו מקלה על מתן סיוע, בזמן מומחה להפחית את הסיכון של סיבוכים. כיב פפטי המחלה בשלב אקוטי, שחמת דורשים קורס של טיפול בבית חולים מיוחד.


יודגש כי אם חולים במחלות כרוניות של איברים פנימיים, melena הוא הקריטריון התקדמות המחלה ואת הסיבוכים שלה. חשוב מיד לייעוץ רפואי, גם אם צבע זה היה הכיסא פעם אחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה